10 Ekim 2016 Pazartesi

saygı

Her şey gibi saygıyı da yarım yamalak,
geçiştirilmiş bir kahvaltı gibi
ayaküstü yapıyoruz.
Saygıyı bir makama indirgemek haksızlık gibi geliyor bana
sonbaharda düşen yaprağa,
ilkbaharda açan çiçeğe,
yazın yetişen domatese
saygın yoksa
yaşama bence!
saygıyı bir müdüre indirgemek haksızlık gibi geliyor bana
sokakta dolaşan kediye,
havada uçan kuşa,
rızkını toprakta arayan karıncaya
saygın yoksa
yaşama bence!
saygıyı bir sevgiliye indirgemek haksızlık gibi geliyor bana
yerleri süpüren kişiye,
toplu taşımadaki engelli vatandaşa,
cami duvarında ki boyacı amcaya
saygın yoksa
yaşama bence!
başta kendine,
seni doğuran annene,
seni doyuran babaya,
kapı komşuna,
eli bastonlu dedeye,
gözü yaşlı şehit annesine
saygın yoksa yaşama bence!

16 yorum:

  1. Saygıyı ne güxel anlatmışsınız, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. biraz düşünseler farkına varırlar, değil mi?

      Sil
  3. merhabalar bende bloguma beklerim ayrıca takipteyim geri dönüş yaparsanız sevinirim :)
    havvaturan5.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Ne de güzel anlatmışsın öyle ben saygıya çok önem veririm .
    Ailemize hoşgeldin :) birlikteligimiz kopmamak üzere :)
    Sağlıcakla kal !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, iyi dilekler için :)

      Sil
  5. Çok güzel olmuş, çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  6. Yüreğinize sağlık...
    Bu arada blog keşif etkinliğinden geldim.
    Bana da beklerim :)
    Sevgiler...
    www.benrujumvealligim.biz

    YanıtlaSil
  7. Evet evet, saygıyı bir makama indirmemek lazım...
    Güzel olmuş :)

    YanıtlaSil